logo
gora

 
 
 
 
NOWY TEMAT


Dzieci chorują częściej
Tiki
Wirus HPV
 


 
Kupuj 30% taniej w Klubie Calivita 

Grupa "0"

vital0

Jest to najstarsza z grup krwi, wywodząca się z pierwszych przodków człowieka, których podstawowym pożywieniem było mięso, a tryb życia opierał się na polowaniach i związanym z nimi ciężkim wysiłkiem fizycznym.

Z tego powodu czynnikami sprzyjającymi właściwemu rozwojowi ludzi z grupą krwi O są intensywne ćwiczenia fizyczne i białko zwierzęce, natomiast nie wskazane są produkty mleczne i zbożowe.

Osoby z tą grupą charakteryzuje wrodzony optymizm i wiara we własne siły. Jeśli odpowiednio się odżywiają są odporne, silne, napędzane przez wysoko proteinową dietę.

Są to osoby, które często zajmują stanowiska przywódcze, dążące do sukcesów i pewne siebie. Nie boją się ryzyka i często podejmują wyzwania.

Osoby z grupą O posiadają silny system immunologiczny, który czasami zbyt agresywnie reaguje nawet na niewielkie zmiany dietetyczne i środowiskowe. „Myśliwy” wykazuje szczególną skłonność do artretyzmu, zwłaszcza, gdy jego dieta obfituje w produkty nie wskazane : produkty pszenne, mleko, ziemniaki. Ma też skłonność do alergii, zaburzeń krzepnięcia krwi oraz wrzodów trawiennych ze względu na wysoką zawartość soków trawiennych w żołądku. W związku z nieustabilizowaną pracą tarczycy ma tendencję do zatrzymywania płynów w organizmie , nadwagi i zmęczenia.

Podsumowując:

- zjadacz mięsa
- odporny układ pokarmowy
- nadaktywność ukł. odpornościowegonietolerancyjny na zmiany dietetyczne i środowiskowe
- lepiej reaguje na stres przy intensywnej aktywności fizycznej
- efektywny metabolizm jest mu niezbędny, aby pozostać szczupłym i naładowanym energią

Czynniki sprzyjające nabieraniu wagi:

Gluten pszenicy – podstawowy winowajca jeśli chodzi o kłopoty zdrowotne osób z grupą krwi O. Jeśli jadasz dużo produktów z pszenicy – chleb, bułki, drożdżówki, makarony, narażasz się nie tylko na przybieranie wagi, ale też ryzyko chorób stawów.
Gluten pszenicy zakłóca też wydolność insuliny i zwalnia metabolizm.

Kukurydza – podobnie jak gluten pszenicy powoduje zwalnianie metabolizmu i zwalnia przemianę materii.

Fasola nerkowata, soczewica – ponieważ pogarszają znacznie wykorzystanie kalorii przez organizm powinno się ich unikać w swoim jadłospisie

Kapusta, brukselka, kalafior, gorczyca – hamują działanie hormonu tarczycy, więc ich spożywanie przyczynia się w dużym stopniu do zwiększania się masy ciała.

Żywność sprzyjająca utracie wagi:

Ryby i owoce morza, sól jodowana – ponieważ zawierają jod wpływają na zwiększenie poziomu hormonu tarczycy, a tym samym na szybsze spalanie tłuszczu i szybszą przemianę materii

Wątroba – cenne źródło wit. z grupy B mających wpływ na wspomaganie metabolizmu

Czerwone mięso, szpinak, brokuły – wspomagają metabolizm, więc pomagają Ci zrzucić zbędne kilogramy

Produkty wskazane, obojętne i niekorzystne

wskazane – traktuj jak lekarstwo
obojętne – traktuj jak pożywienie
unikać – traktuj jak truciznę

Mięso i drób

Wysoce wskazane

Baranina cielęcina dziczyzna jagnięcina wołowina wątróbka serce

Obojętne

Bażant indyk królik kaczka kurczak

Unikać

Bekon gęś wieprzowina
Ryby i owoce morza

Wysoce wskazane

Dorsz halibut jesiotr łosoś makrela morszczuk sieja okoń pstrąg tęczowy sardynka sola szczupak śledź

Obojętne

Flądra homar kałamarnica karp krab krewetka małże okoń ostrygi rak rekin sardela stynka ślimak troć tuńczyk biały węgorz żaba żółw

Unikać

Barakuda kawior łosoś wędzony ośmiornica sum śledź marynowany
Jaja i nabiał

Wysoce wskazane

Ludzie z grupą O powinni bardzo ograniczyć spożycie produktów mlecznych, więc nie ma dla nich w tej grupie żadnych produktów

Obojętne

Ser kozi masło ser feta ser mocarella ser sojowy mleko sojowe

Unikać

Mleko jogurt kefir mleko kozie lody maślanka ser biały ser brie ser żółty serek wiejski serwatka
Oleje i tłuszcze

Wysoce wskazane

Oliwa z oliwek olej z siemienia lnianego

Obojętne

Olej sezamowy olej rzepakowy olej z wątroby dorsza

Unikać

Olej kukurydziany olej z orzeszków ziemnych
Orzechy i pestki

Wysoce wskazane

Pestki dyni orzech włoski

Obojętne

Kasztany orzeszki pinii masło sezamowe masło słonecznikowe migdały orzechy laskowe pestki słonecznika nasiona sezamu

Unikać

Mak masło z orzeszków ziemnych orzeszki nerkowca orzeszki pistacjowe orzeszki ziemne
Fasole i inne strączkowe

Wysoce wskazane

Fasola azuki groch „czarne oczko”

Obojętne

Bób cietrzyca czarna fasola fasola biała fasola czerwona fasola limeńska fasola pnąca fasolka szparagowa groszek zielony

Unikać

Fasola nerkowa(kidney) soczewica
Przetwory zbożowe

Wysoce wskazane

Osoby z grupą krwi O nie tolerują produktów pszenicznych, należy więc je całkowicie wyeliminować z diety. Są one głównym sprawcą przybierania na wadze oraz przeszkadzają w prawidłowym wchłanianiu korzystnego pożywienia w układzie pokarmowym

Obojętne

Amarant gryka orkisz otręby ryżowe jęczmień kasza ryż proso

Unikać

Mąka owsiana mąka kukurydziana mąka pszenna otręby pszenne otręby owsiane płatki kukurydziane pszenica
Chleb i grzanki

Wysoce wskazane

Chleb esseński, chleb ezechiela

Obojętne

Chleb bezglutenowy chleb ryżowy chleb sojowy 100% chleb żytni ciasteczka ryżowe chrupki żytnie pieczywo wasa (bez pszenicy) pieczywo z prosa

Unikać

Bułki pszenne chleb pszenny chleb wieloziarnisty bułki kukurydziane pieczywo pszenne pumpernikiel
Ziarna i makarony

Wysoce wskazane

Nie ma wysoce wskazanych ziaren i makaronów dla tej grupy krwi.

Obojętne

Ryż gryka kasza jęczmienna mąka żytnia makaron z karczocha makaron ryżowy makaron sojowy

Unikać

Wszelkie makarony z pszennej mąki makaron grahama makarony i mąki z owsa
Warzywa

Wysoce wskazane

Boćwina brokuły cebula chrzan cykoria papryka czerwona czosnek dynia glony morskie kalarepa karczoch pasternak pietruszka por rzepa sałata szpinak

Obojętne

Buraki czerwone cebula dymka cukinia endywia fenkuł groch cukrowy imbir kapusta pekińska marchew ogórek oliwki zielone pędy bambusa papryka żółta i zielona pomidor rzodkiewki seler szparagi kiełki mung kminek kolendra koper tofu wszystkie dyniowate

Unikać

Awokado bakłażan biała kapusta ziemniaki brukselka oliwki czarne kapusta czerwona kalafior pieczarki kukurydza
Owoce

Wysoce wskazane

Figi śliwki świeże i suszone

Obojętne

Agrest ananas arbuz banan borówka amerykańska brzoskwinia porzeczka czarna winogrona cytryna granat grejfrut gruszka jabłko jagody bzu czarnego kiwi maliny malinojeżyny mango melon morela nektarynka papaja rodzynki wiśnie żurawina

Unikać

Jeżyny mandarynki orzechy kokosowe pomarańcze rabarbar truskawki
Soki i napoje

Wysoce wskazane

Sok ananasowy sok wiśniowy sok z suszonej śliwki

Obojętne

Sok grejfrutowy sok morelowy sok marchwiowy sok ogórkowy sok pomidorowy sok selerowy sok winogronowy soki z zalecanych warzyw sok żurawinowy

Unikać

Soki i napoje jabłkowe sok z kapusty napój i sok pomarańczowy
Przyprawy

Wysoce wskazane

Curry kurkuma pieprz cayene pietruszka

Obojętne

Agar anyżek bazylia chrzan cukier biały i brązowy cząber mięta miód papryka pieprz ziarnisty rozmaryn lekarski czekolada czosnek esencja migdałowa estragon gorczyca goździki kardamon kminek kolendra koper liść laurowy majeranek sos sojowy sól syrop klonowy szafran szałwia szczypiorek tymianek żelatyna

Unikać

Cynamon gałka muszkatołowa kapary ocet balsamiczny ocet pieprz biały skrobia kukurydziana syrop kukurydziany wanilia
Herbatki ziołowe

Wysoce wskazane

Cayene chmiel imbir kozieradka pospolita lipa mięta pieprzowa mniszek morwa dzika róża pietruszka

Obojętne

Bez czarny dziewanna kora białego dębu mięta zielona rumisanek szałwia tymianek głóg kocimiętka korzeń lukrecji krwawnik pospolity liście malin waleriana(kozłek lekarski) zielona herbata żeńszeń

Unikać

Aloes czerwona koniczyna dziurawiec echinacea goryczka liść truskawki lucerna łopian podbiał rabarbar senes tasznik pospolity
Inne dodatki

Wysoce wskazane

W tej grupie nie ma wysoce wskazanych, jeśli już koniecznie chcesz używać musztardy, majonezu lub innych dodatków do sałatek, rób to z umiarem i wybieraj te o niższej zawartości tłuszczu

Obojętne

Dżem(z zalecanych owoców) galaretka(z zalecanych owoców) mus jabłkowy musztarda sosy do sałatek o niskiej zawartości tłuszczu

Unikać

Ketchup marynaty kwaśne i słodkie
Używki

Wysoce wskazane

Brak

Obojętne

Piwo wino czerwone i białe, zielona herbata

Unikać

Coca cola czarna herbata kawa napoje gazowane wysokoprocentowa napoje alkoholowe

Dodatki uzupełniające dla osób z grupą krwi "O"

Rolą dodatków (witamin, minerałów, ziół) jest uzupełnienie diety o brakujące wartości odżywcze i zapewnienie dodatkowej ochrony w razie potrzeby. Celem stosowania dodatków uzupełniających dla osób z grupą krwi 0 jest:

- Przy spieszenie metabolizmu
- Poprawa krzepliwości krwi
- Zapobieganie stanom zapalnym
- Ustabilizowanie funkcji tarczycy

Zestaw witamin z grupy B – odkryto, że większość osób z grupą krwi 0 dobrze reaguje na większe dawki witamin z grupy B. Powodują one przyspieszenie metabolizmu ( co wpływa na lepsze kontrolowanie wagi ciała) oraz wpływają pozytywnie na samopoczucie psychiczne (pomaga walczyć z depresją, nadpobudliwością)

Możesz w bezpieczny sposób uzupełnić ilość wit. z grupy B stosując wysokiej jakości naturalny suplement Mega B- complex lul Stress Management B-complex.

Wapń – osoby z grupą 0 powinny ciągle uzupełniać dietę w wapń, ponieważ produkty mleczne nie są dla nich wskazane. Przy tendencji do chronicznych zapaleń stawów i artretyzmu, potrzeba stałego uzupełniania wapnia staje się oczywista.
Uzupełnianie wapnia jest szczególnie wskazane dla dzieci i młodzieży w okresie wzrostu oraz kobiet po menopauzie.

Wspaniałym uzupełnieniem diety w składniki wzmacniające kości i stawy jest Strong Bones – unikalny suplement diety, który łączy w sobie wapń i magnez w idealnych proporcjach dla lepszego działania.

Jod – osoby z grupą krwi 0 mają tendencję do nieustabilizowanego metabolizmu tarczycy, spowodowanego niedoborem jodu. Może to powodować skłonność do przyrostu wagi, zatrzymywania wody w organizmie i zmęczenia. Jedz dużo ryb morskich i używaj sól jodowaną .W celu uzupełnienia poziomu jodu, dodatkowo zastosuj unikalny na rynku polskim Vital 0 - zestaw witaminowo – mineralny stworzony specjalnie dla osób z Twoją grupą krwi. Tam znajdziesz wszystkie wskazane dla Ciebie dodatki uzupełniające w odpowiednich proporcjach. Prawdziwą skarbnicą wartości odżywczych, wzmacniających, oczyszczających i zawierającą jod jest Ocean 21

Witamina K – masz skłonność do zaburzeń krzepliwości krwi, więc dbaj szczególnie, aby w Twojej diecie nie zabrakło wątróbki i zielonych warzyw – szpinak, boćwina, kapusta. A jeśli potrzebujesz dostarczyć więcej tej witaminy sięgnij po naturalny preparat Green care zawierający łatwo przyswajalne składniki w tym cenną dla Ciebie Wit. K

Zachowaj ostrożność stosując preparaty z czosnku, wit A i E ponieważ powodują one rozrzedzenie krwi. A w Twoim przypadku nie jest to wskazane.

Zalecany wysiłek fizyczny

Osobom z grupą krwi 0 wskazane są wszelkie sporty wymagające sporej aktywności fizycznej: biegi, pływanie, jazda na rowerze, gry sportowe, aerobik. Praca fizyczna i działanie to najlepsze dla Ciebie antidotum na stres i depresję.
Nadpobudliwe dzieci są natomiast w stanie podczas intensywnego wysiłku fizycznego rozproszyć nadmiernie nagromadzona energię.
Jeśli stosujesz złą dietę, to możesz czuć się zmęczony i niezdolny do wysiłku fizycznego. Zacznij więc wprowadzać zmiany w diecie i rozpocznij od małych dawek wysiłku fizycznego. Jeśli poczujesz się lepiej zwiększ dawkę ćwiczeń. Postępując tak systematycznie zredukujesz stres, poczujesz się lepiej i odzyskasz energię do życia.

W najtrudniejszych momentach możesz wspomóc swój organizm dostarczając mu żeńszeń w nowoczesnym preparacie Panax Ginseng, komplet najskuteczniejszych antyoksydantów w Zenthonic, lub mleczko pszczele Bee Power. Dzięki nim będziesz mieć więcej sił do działania a jednocześnie wzmocnisz swój organizm i uzupełnisz cenne dla zdrowia składniki.

Stosując dietę zgodną ze swoją grupą krwi zyskujesz wielokrotnie:

Lepsze zdrowie
Większą odporność
Dobre samopoczucie
Zgrabną sylwetkę


Informacje pochodzą z książki dr Petera J. D’Adamo - „ Jedz zgodnie z grupą krwi”

góra>>

 
zamów
pytanie