logo
gora

 
 
 
 
NOWY TEMAT


Dzieci chorują częściej
Tiki
Wirus HPV
 


 
Kupuj 30% taniej w Klubie Calivita 

Grupa "A"

VitalA

Grupa A rozkwita na dietach wegetariańskich – jest to spadek po przodkach-rolnikach prowadzących spokojny, osiadły tryb życia. W przeciwieństwie do grupy 0, Twój metabolizm napędza pożywienie roślinne, a po zjedzeniu mięsa czujesz się ociężały i mniej naładowany energią. Typowy osobnik z grupą krwi A może mieć poważne problemy ze zmianą przyzwyczajeń i przejściem z pożywienia mięsno-ziemniaczanego do białek sojowych, zbożowych i warzyw. Podobnie może mieć problem z eliminacją nadmiernie przerobionej i oczyszczonej żywności, ponieważ nasze cywilizowane diety w większości składają się z wygodnych „toksyn” w ładnych opakowaniach.

Osoby z grupą krwi A są predysponowane do takich chorób jak: rak, cukrzyca i choroby serca. Ale nie musi to być Twoim przeznaczeniem. Jeśli będziesz stosować dietę odpowiednią dla Ciebie możesz wzmocnić układ odpornościowy i zapobiec rozwojowi wielu chorób

Ludzie z grupą krwi A są wrażliwi, uczciwi a zarazem sprytni i zaradni. Umieją współpracować w grupie, a wszelkie kłopoty i niepowodzenia ukrywają wewnątrz. Powoduje to często kłopoty spowodowane zbyt dużym nagromadzeniem frustracji wewnętrznych. Nie są te osoby predysponowane do roli przywódcy, ale jeśli osiągną pozycję lidera działają raczej uczciwie i emocjonalnie podchodzą do wszelkich niepowodzeń.

Podsumowując:

Zbiera co zasiewa
Wegetarianin
Wrażliwy przewód pokarmowy
Tolerancyjny układ odpornościowy
Aby być szczupłym i sprawnym wymaga diety roślinnej
Na stres najlepsze są dla niego ćwiczenia uspokajające

Czynniki sprzyjające nabieraniu wagi:

Mięsoz powodu niskiego poziomu kwasu żołądkowego, mięso jest źle trawione i magazynowane w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej, zwiększa to ilość toksyn w ukł. pokarmowym, co wpływa nie tylko na zwiększanie się masy ciała, ale tez na gorsze samopoczucie.

Nabiał zaburza metabolizm składników odżywczych, zwiększa produkcję wydzieliny śluzowej.

Fasolka limeńska i nerkowata (kidney) – zaburza wydzielanie enzymów trawiennych, spowalnia metabolizm

Pszenica (w nadmiarze) – osłabia zużytkowanie kalorii

Żywność sprzyjająca utracie wagi:

Oleje roślinne poprawiają trawienie, zapobiegają zatrzymywaniu płynów

Produkty sojowe – poprawiają trawienie, są szybko metabolizowane

Warzywa – poprawiają metabolizm, przyśpieszają perystaltykę jelit

Ananas - przyśpiesza perystaltykę jelit, przyśpiesza zużytkowanie kalorii

Produkty wskazane, obojętne i niekorzystne

wskazane – traktuj jak lekarstwo
obojętne – traktuj jak pożywienie
unikać – traktuj jak truciznę

Mięso i drób

Wysoce wskazane

W diecie grupy A najkorzystniej jest w ogóle wyeliminować mięso. Dlatego nie ma w tej grupie żadnych produktów. Jeśli nie jesteś w stanie całkowicie z niego zrezygnować wybieraj wśród składników obojętnych

Obojętne

Indyk kurczak

Unikać

Baranina bażant bekon cielęcina dziczyzna gęś jagnięcina kaczka królik kuropatwa przepiórka serca szynka wątróbka wieprzowina wołowina

Ryby i owoce morza

Wysoce wskazane

Dorsz karp łosoś makrela okoń pstrąg tęczowy sardynki sieja ślimak troć

Obojętne

Jesiotr okoń oceaniczny rekin szczupak stynka tuńczyk biały

Unikać

Barakuda bieługa flądra halibut homar kałamarnica kawior krab krewetki łosoś wędzony małże morszczuk ostrygi ośmiornica raki sardela sola sum śledź węgorz żółw żaba
Jaja i nabiał

Wysoce wskazane

Mleko sojowe ser sojowy (dobra alternatywa produktów mlecznych

Obojętne

Jogurt jogurt z owocami kefir mleko kozie ser feta ser mozzarella – chudy ser kozi ser ricotta serek farmer

Unikać

Mleko lody masło maślanka ser biały ser brie ser camembert ser cheddar ser gouda ser parmezan serwatka serek wiejski

Oleje i tłuszcze

Wysoce wskazane

Oliwa z oliwek olej z siemienia lnianego

Obojętne

Olej rzepakowy olej z wątroby dorsza

Unikać

Olej kukurydziany olej z orzeszków ziemnych olej sezamowy
Orzechy i pestki

Wysoce wskazane

Masło orzechowe orzeszki ziemne pestki dyni

Obojętne

Kasztany mak masło migdałowe masło sezamowe masło słonecznikowe migdały orzeszki pinii orzechy laskowe orzechy włoskie pestki słonecznika nasiona sezamu

Unikać

Orzechy brazylijskie orzechy nerkowca orzechy pistacjowe
Fasole i inne strączkowe

Wysoce wskazane

Czerwona soja fasolka adzuki fasola czarna fasola zielona groszek ”czarne oczko”

Obojętne

Bób fasola biała fasola pnąca fasolka szparagowa groszek cukrowy groszek zielony groszek w strączkach

Unikać

Cietrzyca fasola limeńska fasolka nerkowata(kidney) fasolka czerwona
Przetwory zbożowe

Wysoce wskazane

Amarant gryka

Obojętne

Jęczmień mąka kukurydziana owsianka płatki kukurydziane orkisz otręby owsiane otręby ryżowe proso dmuchane ryz dmuchany

Unikać

Kiełki pszenicy otręby pszenicy pszenica
Chleb i grzanki

Wysoce wskazane

Chleb esseński chleb Ezekiela chleb z kiełków pszenicy chleb z mąki sojowej pieczywo ryżowe

Obojętne

Mąka glutenowa mąka grahama mąka jęczmienna mąka z kiełków pszenicy mąka pszenna durum ryż basmanti ryż biały ryz brązowy ryz dziki

Unikać

Makaron z grysiku (semolina) makaron ze szpinaku biała mąka pszenna
Warzywa

Wysoce wskazane

Boćwina brokuły cebula czerwona cebula żółta chrzan cykoria czosnek dynia kalarepa karczoch kiełki lucerny marchew mniszek lekarski pasternak pietruszka por rzepa sałata rzymska szpinak tempeh tofu

Obojętne


Awokado brukiew brukselka buraki czerwone cebula zielona cukinia endywia glony morskie grzyby shiitake gorczyca kalafior kapusta pekińska kiełki mung kiełki rzodkiewki kminek zwyczajny kolendra koper włoski kukurydza biała i żółta ogórek oliwki zielone pędy bambusa rukiew wodna rzodkiewka sałata lodowa seler szalotka szparagi trybula ogrodowa wszystkie dyniowate

Unikać


Bakłażan kapusta biała kapusta chińska kapusta czerwona oliwki czarne oliwki greckie oliwki hiszpańskie papryka czerwona zielona i żółta pieczarki pomidory ziemniaki białe ziemniaki czerwone ziemniaki słodkie
Owoce

Wysoce wskazane

Ananasy borówki amerykańskie jeżyny morele cytryny figi świeże i suszone grejfruty śliwki świeże i suszone wiśnie żurawina

Obojętne

Agrest arbuz brzoskwinie daktyle granaty gruszki jabłka jagody bzu czarnego kiwi limonka maliny malinojeżyny melony nektarynki opuncje porzeczki czarne i czerwone rodzynki truskawki winogrona

Unikać

Banany mandarynki mango orzechy kokosowe papaja pomarańcze rabarbar
Soki i napoje

Wysoce wskazane

Sok ananasowy sok wiśniowy sok grejfrutowy sok marchwiowy sok morelowy sok selerowy sok z suszonych śliwek woda z cytryną

Obojętne

Napój i sok jabłkowy sok z kapusty sok ogórkowy sok winogronowy sok żurawinowy soki z zalecanych warzyw

Unikać

Sok pomarańczowy sok pomidorowy sok z papai
Przyprawy

Wysoce wskazane

Czosnek imbir sos sojowy

Obojętne

Anyżek bazylia chrzan cukier biały i brązowy curry cynamon czekolada cząber esencja migdałowa estragon gałka muszkatołowa gorczyca goździki kardamon kminek kolendra koper kurkuma liść laurowy majeranek mięta miód oregano papryka pietruszka rozmaryn syrop klonowy szafran szałwia sól szczypiorek tymianek wanilia ziele angielskie

Unikać

Kapary ocet pieprz biały, ziarnisty, cayene, czerwony żelatyna
Herbatki ziołowe

Wysoce wskazane

Aloes echinacea głóg dziurawiec imbir kozieradka pospolita lucerna łopian owoce dzikiej róży rumianek kozłek lekarski (waleriana) zielona herbata żeńszeń

Obojętne

Bez czarny brzoza brodawkowata kora białego dębu chmiel dziewanna goryczka lukrecja krwawnik pospolity lipa liście malin liście truskawek mięta mniszek lekarski morwa pietruszka podbiał senes szałwia tasznik pospolity szanta tymianek werbena

Unikać

Cayene czerwona koniczyna kocimiętka rabarbar szczaw znamiona kukurydzy
Inne dodatki

Wysoce wskazane

Nie ma produktów w tej grupie

Obojętne

Dżem (z zalecanych owoców) galaretka (z zalecanych owoców) musztarda sosy do sałatek z zalecanych składników

Unikać

Keczup majonez marynaty ocet
Używki

Wysoce wskazane

Czerwone wino herbata zielona kawa zwykła i bezkofeinowa

Obojętne

Białe wino

Unikać

Coca-cola czarna herbata napoje gazowane alkohole wysokoprocentowe piwo woda sodowa

Dodatki uzupełniające dla osób z grupą krwi "A"

Rolą dodatków uzupełniających (witamin, minerałów, ziół) jest uzupełnienie składników, których może brakować w diecie i ochrony przed zagrażającymi chorobami. Celem stosowania dodatków uzupełniających u osób z grupą krwi A jest:

- wzmocnienie ukł. odpornościowego
- dostarczenie antyutleniaczy zmniejszających ryzyko nowotworów
- zapobieganie infekcjom
- wzmocnienie mięśnia sercowego

Witaminy z grupy B – brak mięsa w diecie może powodować niekiedy braki wit. z grupy B. Dlatego też możesz okresowo uzupełniać te braki stosując dobrej jakości suplementy. Wybierz Vital A, Stress menagement B-complex lub Mega B-complex aby skutecznie i bezpiecznie uzupełnić te składniki.

Wit. C – niska zawartość kwasu żołądkowego, powoduje zwiększone ryzyko chorób żołądka – w tym nowotworów. Szczególnym zagrożeniem jest spożywanie dużej ilości produktów wędzonych i peklowanych, które zawierają w swoim składzie wysoki poziom azotynów. Przyjmując systematycznie Wit.C zmniejszysz ryzyko zachorowania na zagrażające Ci choroby. Wybieraj najlepszej jakości wit.C z naturalnych produktów. C-500 zawiera witaminę C z dzikiej róży i jest w postaci pastylki o przedłużonym działaniu. Zapewni Ci stopniowe dawkowanie tej cennej substancji w ciągu dnia i w bezpieczny sposób uzupełni zapotrzebowanie na tą witaminę. Wybierając Vital A dostarczysz natomiast wszystkie cenne dla Ciebie składniki diety.

Wit. E – dodaj ją do swojej diety, a wzmocnisz ochronę przed chorobami serca i nowotworami. Stosując Vital A dostarczysz nie tylko odpowiednią ilość wit.E, ale też kompleks potrzebnych Ci składników.

Wapń – niewielkie dawki wapnia są korzystne dla Twojej grupy krwi, zwłaszcza po przekroczeniu średniego wieku. Stosuj go szczególnie, jeśli odczuwasz jakieś dolegliwości ze strony ukł. kostno - stawowego. Bezpieczne dawki wapnia w łatwo przyswajalnej formie dostarczysz stosując Vital A, a jeśli potrzebujesz większej ilości tego składnika wybierz Strong Bones lub Power Mins

Żelazo – dieta osób z grupą A jest uboga w żelazo. Szczególnie kobiety powinny więc dbać o uzupełnianie tego cennego pierwiastka i zapobieganie anemii. Wybieraj preparaty żelaza o roślinnym składzie, gdyż są one szczególnie dobrze tolerowane przez układ pokarmowy w Twojej grupie krwi. Zastosuj Iron Plus, a dostarczysz organizmowi łatwo przyswajalne żelazo w towarzystwie wit.C i bioflawonidów. Taki skład preparatu zapewnia optymalne działanie na Twój organizm.

Cynk, chrom, selen – te przeciwutleniacze i wiele innych znajdziesz w wielu suplementach Calivita : Vital A, Mega Protect, Protect 4life, Power Mins, Full Spectrum, Senior Formula, Menopausal Formula. Stosując systematycznie przeciwutleniacze obniżysz ryzyko chorób nowotworowych, alergii, infekcji i wzmocnisz siły obronne organizmu.

Unikaj zażywania większych dawek wit.A

Zalecany wysiłek fizyczny

Nie służą Ci forsowne i dynamiczne ćwiczenia fizyczne. Wybieraj raczej łagodne ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Wskazane dla Ciebie są : joga taj chi, nie forsowne pływanie, spacery, rekraacyjna jazda rowerem.
Takie dyscypliny sportu wpływają kojąco na Twój wrażliwy układ nerwowy, pozwalają Ci się zrelaksować i wyciszyć po pełnym napięcia dniu.

Jeśli nie czujesz się najlepiej, chcesz polepszyć kondycję psychiczną lub wspomóc osłabiony organizm wybierz dla siebie Vital A, Noni, Stress Menagement B-complex, Zenthonic lub Mega Protect 4life. Zawarte w nich składniki dostarczą Ci wielu składników odżywczych, pozytywnie wpłyną na skołatane nerwy i wzmocnią system obronny organizmu.

Stosując dietę zgodną ze swoją grupą krwi zyskujesz wielokrotnie:

Lepsze zdrowie
Większą odporność
Dobre samopoczucie
Zgrabną sylwetkę

Informacje pochodzą z książki dr Petera J. D’Adamo - „ Jedz zgodnie z grupą krwi”

góra>>

 
zamów
pytanie