logo
gora

 
 
 
 
NOWY TEMAT


Dzieci chorują częściej
Tiki
Wirus HPV

 


 
Kupuj 30% taniej w Klubie Calivita 

Grupa "B"

VitalB

Grupa B powstała wskutek ewolucji po mięsożernych przodkach z grupą 0 i prowadzacych rolniczy tryb życia, roślinożernych przodkach z grupą krwi A.

Osoby z grupa B cechuje więc równowaga, harmonia ora różnorodność polecanego pożywienia. Są to osoby dobrze radzące sobie ze stresem, łatwo przystosowujące się do nowych sytuacji i wyzwań. Dodatkowo osoby te łatwo współpracują z innymi i potrafią zrozumieć inny punkt widzenia.

Generalnie silne i czujne osoby z grupą krwi B zazwyczaj potrafią stawiać opór wielu najgroźniejszym chorobom współczesnego świata, takim jak rak lub choroby serca. Są jednak bardziej podatne na zaburzenia układu odpornościowego i takie choroby jak: stwardnienie rozsiane, toczeń i syndrom chronicznego zmęczenia.

Jednak przestrzegając zalecanej diety i prowadząc higieniczny tryb życia osoby te maja szansę obejść groźne choroby i żyć długo w dobrym zdrowiu.

Dieta w tej grupie krwi oferuje urozmaicone pożywienie - wszystko to, co „najlepsze w królestwie roślin i zwierząt”

Podsumowując:

- Zrównoważony
- Silny układ odpornościowy
- Tolerancyjny przewód pokarmowy
- Jedyna grupa krwi, która w pełni może korzystać z dobrodziejstw nabiału
- Lepiej reaguje na stres przy aktywności twórczej
- Wymaga zrównoważenia aktywności fizycznej i umysłowej aby pozostać sprawnym i szczupłym

Czynniki sprzyjające nabieraniu wagi:

Kukurydza – hamuje wydolność insulinową, spowalnia tempo metabolizmu i przyczynia się do hipoglikemii, czyli spadku poziomu cukru we krwi

Soczewica – zakłóca sprawność metabolizmu, hamuje prawidłowe wchłanianie składników odżywczych, powoduje hipoglikemię

Orzeszki ziemne – zmniejszają sprawność metabolizmu, zakłócają funkcje wątroby, powodują hipoglikemię

Nasiona sezamu – osłabiają metabolizm, powodują hipoglikemię

Pszenica – spowalnia procesy trawienne i metaboliczne, powoduje, że żywność jest składowana w organizmie w postaci tłuszczu, hamuje wydolność insulinową

Gryka – zakłóca trawienie, zwalnia metabolizm, powoduje hipoglikemię

Żywność sprzyjająca utracie wagi:

Zielone warzywa – poprawiają przemianę materii

Mięso – pomaga w skutecznym metabolizmie

Wątroba – pomaga w skutecznym metabolizmie

Jaja, nabiał - pomagają w skutecznym metabolizmie

Produkty wskazane, obojętne i niekorzystne

wskazane – traktuj jak lekarstwo
obojętne – traktuj jak pożywienie
unikać – traktuj jak truciznę

Mięso i drób

Wysoce wskazane

Baranina dziczyzna jagnięcina królik

Obojętne

Bażant cielęcina indyk wątróbka wołowina wołowina mielona

Unikać

Bekon gęś kaczka kuropatwa przepiórki serca kurczaki szynka wieprzowina
Ryby i owoce morza

Wysoce wskazane

Dorsz flądra halibut jesiotr kawior (z jesiotra) makrela morszczuk okoń oceaniczny sardynka sola szczupak troć

Obojętne

Karp kałamarnica sieja łosoś okoń pstrąg tęczowy rekin stynka sum śledzie świeże i marynowane tuńczyk biały włócznik

Unikać

Barakuda bieługa homar krewetki łosoś wędzony małże ostrygi ośmiornica raki sardela ślimaki węgorz żaba żółw
Jaja i nabiał

Wysoce wskazane

Mleko chude lub 2% jogurt naturalny i owocowy ser feta ser mozarella ser kozi kefir mleko kozie ser ricotta serek wiejski

Obojętne

Masło maślanka mleko sojowe pełne mleko ser biały ser brie ser camembert ser cheddar ser gouda ser sojowy ser śmietankowy serwatka

Unikać

Lody ser blue
Oleje i tłuszcze

Wysoce wskazane

Oliwa z oliwek

Obojętne

Olej z siemienia lnianego olej z wątroby dorsza

Unikać

Olej bawełniany olej rzepakowy olej kukurydziany olej z orzeszków ziemnych olej sezamowy olej słonecznikowy
Orzechy i pestki

Wysoce wskazane

Większość orzechów i pestek nie jest wskazana dla tej grupy krwi

Obojętne

Kasztan jadalny masło migdałowe migdały orzech brazylijski orzech włoski

Unikać

Masło sezamowe masło słonecznikowe orzeszki pini orzeszki pistacjowe orzeszki ziemne nasiona sezamu mak orzechy laskowe orzech nerkowca pestki dyni pestki słonecznika
Fasole i inne strączkowe

Wysoce wskazane

Fasolka limeńska fasolka nerkowata(kidney)

Obojętne

Bób fasola biała fasola czerwona fasola pnąca fasola sojowa fasolka szparagowa fasola zielona groszek w strąkach groszek zielony

Unikać

Fasola adzuki fasola czarna groszek „czarne oczko” cietrzyca soczewica
Przetwory zbożowe

Wysoce wskazane

Otręby owsiane otręby ryżowe owsianka proso ryż dmuchany

Obojętne

Granola pasta ryżowa

Unikać

Amarant gryka jęczmień mąka kukurydziana otręby pszenne płatki kukurydziane przetwory pszenne żyto
Chleb i grzanki

Wysoce wskazane

Chleb z brązowego ryżu chleb esseński chleb Ezekiela pieczywo Wasa wafle ryżowe

Obojętne

Bułki owsiane chleb bezglutenowy chleb sojowy pumpernikiel

Unikać

Bułki kukurydziane chleb żytni chleb wieloziarnisty chrupki żytnie chleb pszenne
Ziarna i makarony

Wysoce wskazane

Mąka z owsa mąka ryżowa

Obojętne

Makaron semolina makaron szpinakowy mąka biała mąka grahama ryż basmanti ryz biały ryż brązowy

Unikać

Dziki ryż kasza gryczana mąka glutenowa mąka jęczmienna mąka pszenna mąka żytnia
Warzywa

Wysoce wskazane

Bakłażan brokuły brukselka buraki czerwone i ich liście gorczyca zielona grzyby shitake kapusta biała kapusta chińska kapusta czerwona kalafior marchew pasternak papryka czerwona, zielona i żółta pietruszka słodkie ziemniaki

Obojętne


Boćwina brukiew cebula czerwona, zielona i żółta chrzan cukinia czosnek cykoria dymka endywia glony morskie groszek cukrowy imbir kalarepa kapusta pekińska kiełki lucerny koper koper włoski mniszek ogórek pędy bambusa pieczarki por rzepa sałata seler szalotka szparagi szpinak trybula ogrodowa rukiew wodna dyniowate ziemniaki białe i czerwone

Unikać


Awokado dynia karczoch kiełki mung kiełki rzodkiewki kukurydza oliwki czarne, zielone, hiszpańskie i greckie pomidory rzodkiewki tofu
Owoce

Wysoce wskazane

Ananas banan papaja śliwki winogrona żurawina

Obojętne

Agrest arbuz borówka amerykańska brzoskwinia cytryna daktyle figi świeże i suszone grejfrut gruszka jabłko jagody bzu czarnego jeżyna kiwi limnki malina malinojeżyna mandarynka mango melon morele nektarynka pomarańcza porzeczka czarna i czerwona rodzynki śliwki suszone truskawki wiśnie

Unikać

Granat opuncja orzech kokosowy rabarbar
Soki i napoje

Wysoce wskazane

Sok ananasowy sok z kapusty sok z papai sok winogronowy sok żurawinowy

Obojętne

Sok z ciemnej wiśni grejfrutowy jabłkowy morelowy ogórkowy pomarańczowy selerowy soki z zalecanych warzyw sok z suszonych śliwek woda z cytryną

Unikać

Sok pomidorowy
Przyprawy

Wysoce wskazane

Curry chrzan pieprz cayene pietruszka imbir

Obojętne

Agar angielskie ziele anyżek bazylia bergamotka cukier cząber czekolada czosnek estragon gałka muszkatołowa gorczyca suszona goździki kapary kardamon kninek kolendra koper kurkuma liść laurowy majeranek mięta miód ocet oregano papryka pieprz ziarnisty i czerwony rozmaryn sos sojowy sól syrop klonowy szafran szałwia szczypiorek trybula tymianek wanilia

Unikać

Cynamon esencja migdałowa pieprz biały i czarny mielony słód jęczmienny surop kukurydziany żelatyna
Herbatki ziołowe

Wysoce wskazane

Imbir liście malin mięta pieprzowa owoc dzikiej róży pietruszka szałwia żeńszeń

Obojętne

Bez czarny brzoza brodawkowata cayene dziurawiec echinacea głóg kocimiętka kora białego dębu krwawnik pospolity liście truskawek lucerna łopian mięta mniszek morwa rumianek szczaw tymianek waleriana werbena zielona herbata

Unikać

Aloes chmiel czerwona koniczyna dziewanna goryczka kozieradka pospolita lipa podbiał rabarbar senes tasznik pospolity
Inne dodatki

Wysoce wskazane

Nie ma produktów w tej grupie

Obojętne

Dżem (z zalecanych owoców) galaretka (z zalecanych owoców) musztarda sosy do sałatek z zalecanych składników majonez koper marynowany marynaty słodkie i kwaśne

Unikać

Keczup
Używki

Wysoce wskazane

Zielona herbata

Obojętne

Białe wino czarna herbata czerwone wino kawa piwo

Unikać

Coca-cola napoje gazowane alkohole wysokoprocentowe woda sodowa

Dodatki uzupełniające dla osób z grupą krwi "B"

Rolą dodatków uzupełniających (witamin, minerałów, ziół) jest uzupełnienie składników, których może brakować w diecie i ochrony przed zagrażającymi chorobami. Celem stosowania dodatków uzupełniających u osób z grupą krwi B jest:

- Dostarczenie brakujących składników diety
- Poprawa wydolności insulinowej
- Wzmocnienie odporności na wirusy
- Poprawa jasności umysłu i koncentracji

Magnez – Stosując dietę dla grupy krwi B możesz mieć niedobory magnezu, a jest to pierwiastek bardzo ważny dla organizmu. U osób z grupą krwi B magnez kieruje efektywnym metabolizowaniem węglowodanów, a jego brak może powodować odczucie zmęczenia, rozdrażnienia, zaburzenia układu nerwowego.

Ważnne jest zachowanie równowagi między poziomem wapnia, a poziomem magnezu, którego może brakować. Korzystnie jest więc okresowo uzupełniać braki tego pierwiastka. Wybierz Vital B, a dostarczysz organizmowi wszystkie potrzebne składniki w idealnych dawkach dla Ciebie, a jeśli potrzebujesz większej dawki tego pierwiastka wybierz Power Mins lub Strong Bones.

Zeńszeń – zwiększa poziom koncentracji i poprawia pamięć.

Pomoże Ci sprostać zadanim wymagajacych od Ciebie zwiększonego wysiłku umysłowego oraz poprawi samopoczucie. Szczególnie korzystnie działa ta wspaniała roślina u osób w starszym wieku. Poprzez poprawę cyrkulacji krwi w mózgu i naczyniach obwodowych poczujesz przypływ energii i zdolności myślowych. Cenne właściwości żeńszenia odczujesz sięgając po wysokiej jakości Panax Ginseng. ( jeśli masz kłopoty z krążeniem przed zastosowaniem skonsultuj się z lekarzem)

Lecytyna – działa niezwykle korzystnie na układ krążenia, układ nerwowy oraz stymuluje układ odpornościowy. Wszystkie te właściwości pomogą Ci zapobiegać wielu chorobom, które w dzisiejszych czasach nazywa się potocznie cywilizacyjnymi. Ich podłożem jest jednak w wielu przypadkach niewłasciwa dieta i związane z tym niedobory cennych składników odżywczych.

Możesz uzupełnić dawki lecytyny stosując najwyższej jakości suplement Triple Potency Lecithin lub Super Soya Lecithin

Lecytynę znajdziesz również w preparacie Vital B – który został stworzony specjalnie dla osób z grupą krwi B

Zalecany wysiłek fizyczny

Najkorzystniejsze dla Ciebie jest połączenie wysiłku fizycznego z wysiłkiem umysłowym.
W większości przypadków osoby z grupą krwi B bardzo dobrze stawiają czoło stresowi, ponieważ łatwo dostosowują się do nowych sytuacji i wyzwań.Grupie B dobrze służą ćwiczenia, które nie są zbyt intensywne, ani też nacelowane tylko na relaksację umysłową. Idealna równowaga polega na umiarkowanej aktywności z udziałem innych ludzi. Możesz wybrać takie zajęcia sportowe jak: grupowe wędrówki, wycieczki rowerowe, mniej agresywne sztuki walki, , tenis, aerobik. Nie czujesz się dobrze, gdy sport staje się zaciekle zawodniczy np. koszykówka, futbol.

Stosując dietę zgodną ze swoją grupą krwi zyskujesz wielokrotnie:

Lepsze zdrowie
Większą odporność
Dobre samopoczucie
Zgrabną sylwetkę

Informacje pochodzą z książki dr Petera J. D’Adamo - „ Jedz zgodnie z grupą krwi”

góra>>

 
zamów
pytanie